skolmeistars.1s.lv

skolmeistars.1s.lv

 


skolotāju sestdienas skoliņa


2014. gada 22.martā 10:00 -13:30 aicinām uz Sestdienas skoliņas piekto semināru „Integrētas izziņas tēmas plānošana izpratnes veidošanai, zināšanu un prasmju apguvei”. Piesakieties pa epastu skolmeistars@gmail.com vai pa tālruni Aritai 29802868. Uz tikšanos!

2012./2013. mācību gadā
uzsākām jaunu tradīciju - tikties vienu reizi mēnesī - sestdienā - mūsu vadītajos semināros pirmsskolā ''Maziņš kā jūra". Pavisam šajā mācību gadā tikāmies 8 semināros. Šī ir arī iespēja skolotājām paciemoties pirmsskolā "'Maziņš kā jūra'', kuru izveidojām 2009.gadā. Ar Privāto pirmsskolas izglītības iestādi "'Maziņš kā jūra" vari iepazīties interneta vietnē www.mazinskajura.lv Šajā pirmsskolā mēs kopā ar bērniem un skolotājām radoši izmantojam savas idejas. Par pirmsskolas ikdienu vari uzināt emuārā mazinskajura.blogspot.com

 Plānojam turpināt SESTDIENAS SKOLIŅAS seminārus arī 2013./2014.mācību gadā. Atkārtosim jau izveidotos seminārus jauniem dalībniekiem un veidosim jaunus. Mūs patīkami pārsteidza tas, cik saulainas bija šīs semināru dienas un, cik daudz pozitīvas enerģijas un iedvesmas mums visiem deva šie semināri! Tā bija ideju un radošas enerģiijas apmaiņa starp skolotājiem, kuri mācās, kuri radoši strādā, kuri attīstās un aug kopā ar saviem audzēkņiem:) Mūsu semināros dalībnieki mācās paši, klausoties lektores, diskutējot un daloties ar idejām, vērojot, pētot un piedaloties aktivitātēs, gatavojot mācību materiālus, izvērtējot dzirdēto un redzēto, plānojot savu tālāko darbību.

Lai pieteiktu savu dalību seminārā, raksti uz e pastu skolmeistars@gmail.com, zvani Aritai 29802868. Informāciu par plānotajiem semināriem publicēsim šajā mājas lapā un nosūtīsim kontaktpersonām elektroniski.
 

Skolotāju sestdienas skoliņas semināru nosaukumi

Izziņas darbību rosinošas vides veidošana.

Matemātisko priekšstatu veidošana.

Izglītojamā patstāvīgā darbība valodas mācīšanos rosinošā vidē.

Metodes un paņēmieni bērna izziņas darbības sekmēšanā, eksperimentu organizēšanā un veikšanā.

I
ntegrētas izziņas tēmas plānošana izpratnes veidošanai, zināšanu un prasmju apguvei.

Pozitīvas sadarbības ar vecākiem veidošana veiksmīga izglītības procesa nodrošināšanai.

Izglītojamā iesaistīšana mācību darbības un sasniegumu vērtēšanā.

Pagatavo pats!



Īss semināru apraksts

„Izziņas darbību rosinošas vides veidošana”

Iepazīšanās.

Optimāla mācību vide un mācīšanās veids:

  • fiziskā vide, telpas iekārtojums, materiāli;
  • emocionālā vide; bērna/skolotāja/vecāku attiecības mācību procesā;
  • bērna/skolotāja/vecāku loma mācību procesā;
  • bērna aktīva iesaistīšana mācību darbībā; konstruktīvistu filozofija.

Pozitīvas attieksmes veidošana par mācībām, rosinot bērnu izziņas dabību:

  • patstāvīga pētīšana; uzdevumi ar materiālu kolekcijām;
  • mācīšanas/mācīšanās veidi,

Bērna, skolotāja un vecāku sadarbība izziņas darbību veicinošā vidē:

  • rīta aplis, čaklie palīgi, klases kalendārs, iknedēļas „Parādi un pastāsti arī mums!”, iknedēļas avīze;
  • vienošanās par kārtību un sadarbību;
  • refleksija un regulārs pašvētējums; bērnu darbu mapes; individuālās portfolio sanāksmes.

Izziņas darbību veicinoša vides iekārtojums un izziņas darbību rosinoši materiāli:

  • centru/stūrīšu veidošana, materiāli un darbība tajos;
  • ieskats Latvijas un ārzemju labās pieredzes atspoguļojumā foto, video.

Praktiska darbnīca:

  • savas telpas iekārtojuma veidošanas vai maiņas skice un tās analīze;

Refleksija.

„Matemātisko priekšstatu veidošana”

Sasveicināšanās un iepazīšanās.

Izpratnes veidošana par orientēšanos laikā un telpā Rīta apļa laikā: Grupas kalendārs. Laika apstākļu grafiks. Simtā diena.

Optimālas mācību vides veidošana matemātikas apguvei. Bērna un skolotāja sadarbība, bērna patstāvības, atbildības un iniciatīvas palielināšana.

Spēļu izmantošana izziņas darbībā:

  • Kustību un galda spēles izpratnes veidošanai par skaitu un skaitīšanu.
  • Spēles izpratnes veidošanai par lielumu.
  • Nodarbības ar ģeometriskām figūrām un formām.

Ieskats Latvijas un ārzemju labās pieredzes atspoguļojumā (foto, video).

Praktiska darbnīca – matemātikas spēļu gatavošana.

Refleksija.

Izglītojamā patstāvīgā darbība valodas mācīšanos rosinošā vidē

Satikšanās aplis – iepazīšanās, jaunumi, Parādi un pastāsti arī mums!, ceļojošais draugs.

Mācību grupas veidošana. Valodas lietošana ikdienā. Valodas apguves vēsture.

Optimāla, valodas mācīšanos rosinoša vide un bērnu darbība tajā. Konstruktīvistu teorija.

Vides iekārtojums centros. Izglītojamo patstāvīgā darbība valodas attīstības centros:

  • Runāšanas centrs. Diskusiju klubiņš
  • Klausīšanās centrs. Vieslasījumi
  • Lasīšanas centrs. Grāmatu mēnesis - lasītmīlestības veicinātājs
  • Rakstīšanas centrs. Grāmatu izdošana

Ieskats Latvijas un ārzemju labās pieredzes atspoguļojumā (foto, video).

Praktiska darbnīca – spēļu gatavošana.

Refleksija.

„Metodes un paņēmieni bērna izziņas darbības sekmēšanā,
eksperimentu organizēšanā un veikšanā”

Iepazīšanās.

Bērna aktīva iesaistīšanās izziņas darbībā. Konstruktīvisms. Drošība.

Bērna iniciatīvas un patstāvības palielināšana izziņas procesā.

Pētniecības cikls un izziņas jautājumi.

Eksperiments kā stāsts - „Oliņa Boliņa ceļojums’’.

Eksperimentu organizēšana. Praktiska piedalīšanās dažādos eksperimentos.

Eksperimenti, kas palīdz izprast gadalaikus.

Ieskats citu pirmsskolu pieredzē (foto, video).

Refleksija.

„Integrētas izziņas tēmas plānošana
izpratnes veidošanai, zināšanu un prasmju apguvei”

Iepazīšanās. Personības īpašību apzināšanās attiecībā uz plānošanu.

Plānošana individuāli un komandā – īpatnības, plusi un mīnusi.

Dažādi mācību darba plānošanas modeļi. Mācību jomu jēgpilna integrācija.

Izziņas tēmas izvēle atbilstoši programmai un bērnu interesēm.

Izpratnes veidošana par jēdzieniem. Hipotēzes formulēšana. Uzdevumu izvirzīšana.

Vērtēšanas integrācija izziņas procesā.

Izziņas darbības cikls: iepriekšējās pieredzes bagātināšana, intereses radīšana, vides iekārtošana, darbs ar izziņas jautājumiem, bērna darbības plānošana.

Ieskats citu Latvijas un ārzemju izglītības iestāžu pieredzē (foto, video).

Refleksija.


„Pozitīvas sadarbības ar vecākiem veidošana
veiksmīga izglītības procesa nodrošināšanai”

Personiska iepazīšanās – turpmākās sadarbības pamats.

Sadarbības definīcija. Diskusija par sadarbības aspektiem. Uz risinājumu meklēšanu balstīta izglītības iestādes darbība.

Sadarbības līmeņi. Iekļaujošas izglītības principi.

Izglītības iestādes filozofija un mērķi – kopīgas sadarbības pamats.

Regulāra komunikācija ar vecākiem. Iknedēļas ziņas, e pasti, emuāri.

Dažādas sadarbības formas vecāku iesaistīšanai izglītības iestādes darbā:

  • iestādes padome;
  • tikšanās – sapulces, semināri, individuālās portfolio sarunas, konsultācijas;
  • kopīgi pasākumi – tēvu diena, mātes diena, lasīšanas mēnesis u.c.;
  • ‘’mājas darbi’’ vecākiem;
  • viesošanās izglītības iestādē.

Ieskats Latvijas un ārzemju izglītības iestāžu pieredzē (foto, video).

Refleksija.

„Izglītojamā iesaistīšana mācību darbības un sasniegumu vērtēšanā”

Dalībnieku personiskā pieredze attiecībā uz vērtēšanu – pozitīvais un negatīvais.

Definīcija - kas ir vērtēšana.

Diskusija par vērtēšanu – kad? kāpēc? ko? kā? kas? Vērtēšana pirmsskolā un sākumskolā – kopīgais un atšķirīgais.

Dažādas vērtēšanas metodes:

  • Kritēriju tabulu izmantošana vērtēšanā. Kritēriju tabulu veidošana.
  • Sākotnējā, formējošā un noslēguma vērtēšana.
  • Pašvērtējums un citu vērtējums.

Portfolio veidi un lietošana – kas? ko? kad? kā? Ieguvumi un grūtības.

Portfolio prezentācija izglītojamā/vecāku/skolotāja individuālajās sarunās.

Ieskats Latvijas un ārzemju izglītības iestāžu pieredzē (foto, video).

Refleksija.

„Pagatavo pats!”

Iepazīšanās. Metodisko materiālu gatavošana un izmantošana – vajadzības un iespējas.

Metodisko materiālu un spēļu matemātikas un valodas mācīšanai prezentācija.

Grāmatu gatavošana – aizraujoša iespēja attīstīt radošumu un nostiprināt prasmes dažādās mācību jomās:

  • grāmatu gatavošanas mērķi,
  • grāmatu veidi,
  • grāmatu iesiešanas veidi,
  • prasmes, kuras attīsta grāmatu gatavošana.

Ieskats citu Latvijas un ārzemju izglītības iestāžu pieredzē (foto, video).

Metodisko materiālu un grāmatu paraugu gatavošana, ideju pierakstīšana un fotografēšana.

Refleksija.

Komentāri (0)  |  2013-07-17 20:46  |  Skatīts: 2351x

Atpakaļ